Ben jij een goede gesprekspartner?
De ironie van het zijn van een goede gesprekspartner is juist dat praten niet het belangrijkst is. Luisteraars zijn de winnaars. Hoe vaak komt het voor dat jij tevreden uit een gesprek loopt met de woorden ‘dat was nu een goed gesprek!’ en dat desondanks blijkt dat na dat goede gesprek niets verandert? Eerlijk gezegd…
Kies voor intenties in 2021
Heb je ooit geprobeerd een intentie te definieren? Voordat je een lijst maakt van al je goede voornemens waarmee je het ongewone jaar 2020 dat nu bijna achter de rug is goed wilt maken, kun je eerst iets anders proberen. Het wordt tegenwoordig steeds duidelijker – ja zelfs nog meer dan ooit tevoren – dat…
Loslaten als managementvaardigheid
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. – Lao Tzu. Bovenstaande quote is 1 van mijn favoriete quotes. Deze geldt niet alleen voor reizigers, maar is wat mij betreft ook toepasbaar op verbindend leiderschap . Hoe paradoxaal dat wellicht ook klinkt, het behelst een wijsheid en een opdracht. Hoe kun je loslaten…
Hoe word jij een Happyholic? – via Happy People naar Succesvolle Organisaties –
Als jij in de spiegel kijkt, wat zie je dan? Zie je dan iemand die energiek uit de ogen kijkt en altijd zin in uitdagingen heeft? Een man of vrouw die oprecht kan genieten van alles en iedereen om zich heen? Iemand die een positieve bijdrage levert aan het groepsgevoel en werkplezier? Of zie je…
De bedoeling van het leven? Alles ondernemen vanuit hart & (be)ziel(ing)!
Slapen, voeding, bewegen, humor, passie, ontspanning, sociale contacten, thuis, werkleven en zingeving. Dat zijn de tien energizers van mijn opdrachtgever Mind&Health waarmee je, als die evenwichtig in balans zijn, het meest optimale uit jezelf en je omgeving kunt halen. Heel natuurlijk aanvoelend, toch? De ‘go with the flow’ is ook exact het uitgangspunt bij het…
Wat is jouw merk waard?
Hoe maak je jezelf onderscheidend zichtbaar? Simpel. Door waarde creatie. Echte waarde EN ervaren waarde. Veel organisaties denken nog altijd in omzet, aantal klanten of producten en diensten. Dat is niet de terminologie waarin je moet denken om blijvend succesvol en onderscheidend te zijn. Nee, denk in resultaat. Mensen betalen voor het resultaat van je…